(Wiadomość utworzona zbyt dawno temu. Odpowiedź niemożliwa.)
Olej polsyntetyczny 10W-40 ???
L_L
2005-03-22 12:46:36 UTC
Witam !!!

Dzwonilem do swojego serwisu Forda - Pan powiedzial, ze taki olej mam wlac do
mojego Focusa 1999 - wierze mu i tak chce zrobic !!!

Chcialem kupic sobie olej na allegro - i znalazlem Mobil 1 Super S za 62zl 4L -
czy olej moze byc az tak tani ???

Czy to moze jakas podrobka - czy sa w ogole podrobki olejow ???

Prosze powiedziec ile powinno kosztowac opakowanie 4L oleju 10W-40 ???

Bo jezeli roznica w cenie bedzie zbyt dramatyczna (tak jak przy perfumach) to
sobie to allegro daruje, bo nie chce sobie zatrzec silnika w autku :-)))


- -

Pozdrawiam

- Lukasz
sereq
2005-03-22 12:52:09 UTC
Post by L_L
Witam !!!
Dzwonilem do swojego serwisu Forda - Pan powiedzial, ze taki olej mam wlac
do mojego Focusa 1999 - wierze mu i tak chce zrobic !!!
Chcialem kupic sobie olej na allegro - i znalazlem Mobil 1 Super S za 62zl
4L - czy olej moze byc az tak tani ???
nie no bez jaj , zdecydowanie za tanio
Post by L_L
Czy to moze jakas podrobka - czy sa w ogole podrobki olejow ???
wszystko mozna podrobic. Chinczyki nawet samochody podrabiaja ;)
Post by L_L
Prosze powiedziec ile powinno kosztowac opakowanie 4L oleju 10W-40 ???
markowy w sklepie (mobil, castrol) 100-120 zl za 4 litry, Lotos czy Orlen
bedzie jeszcze troche tanszy
Post by L_L
Bo jezeli roznica w cenie bedzie zbyt dramatyczna (tak jak przy perfumach)
to sobie to allegro daruje, bo nie chce sobie zatrzec silnika w autku
:-)))
ja bym sobie za ta cene odpuscil.

sq
L_L
2005-03-22 12:52:07 UTC
Post by sereq
ja bym sobie za ta cene odpuscil.
Dziekuje za szybka i rzeczowa odpowiedz :-)))

Tez mi sie tak zdawalo - nie bede ryzykowal silnika mojego autka dla tych
kilkudziesiciu zlotych !!!


- -

Pozdrawiam

- Lukasz
666
2005-03-22 12:52:49 UTC
Ford markuje swoje oleje dostosowane do wymagań Forda czasem dość specyficznych, kupisz w ASO i pewnie niedrogo.
JaC
Dzwonilem do swojego serwisu Forda - Pan powiedzial, ze taki olej mam wlac do mojego Focusa 1999 - wierze mu i tak chce
zrobic !!!
Zygmunt M. Zarzecki
2005-03-22 13:05:22 UTC
Post by L_L
Witam !!!
Dzwonilem do swojego serwisu Forda - Pan powiedzial, ze taki olej mam
wlac do mojego Focusa 1999 - wierze mu i tak chce zrobic !!!
Chcialem kupic sobie olej na allegro - i znalazlem Mobil 1 Super S za
62zl 4L - czy olej moze byc az tak tani ???
podejżane
mobil s kosztuje 25-28zł za l

zyga
RoMan Mandziejewicz
2005-03-22 13:05:24 UTC
Hello L_L,

Tuesday, March 22, 2005, 1:46:36 PM, you wrote:

[...]
Post by L_L
Chcialem kupic sobie olej na allegro - i znalazlem Mobil 1 Super S za 62zl 4L -
czy olej moze byc az tak tani ???
Taki olej nie istnieje - albo Mobil 1 albo Mobil Super S.

[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:***@pik-net.pl
L_L
2005-03-22 13:12:29 UTC
Post by RoMan Mandziejewicz
Taki olej nie istnieje - albo Mobil 1 albo Mobil Super S.
Mea Culpa - moja laicka pomylka - dzieki za uswiadomienie - przynajmniej w
sklepie bede sie mogl zapytac fachowo :-)))
Tak jakos automatycznie Mobil to oczywiscie Mobile One :-)))


- -

Pozdrawiam

- Lukasz
Elwood
2005-03-22 15:58:49 UTC
Wlej sobie tego MObila, jestem za. Ja ostatnio przeszed³em z orygina³u Opla
10W40 na Mobil Super S 10W40 i jest du¿a ró¿nica w pracy silnika. Poszukaj w
swoim mie¶cie dobrego sklepu z olejami i kup taki. Nie zapomnij o zmianie od
razu filtra ;-) Ja zap³aci³em 28z³ za litr i w to wliczona by³a cena oleju,
wymiana + filtr.
Pozdrawiam
--
_________________________________________
-=Elwood=-
Our Knowledge Is Our Power
m.r
2005-03-22 17:00:44 UTC
Wlej sobie tego MObila, jestem za. Ja ostatnio przeszedłem z oryginału Opla
10W40 na Mobil Super S 10W40 i jest duża różnica w pracy silnika. Poszukaj w
swoim mieście dobrego sklepu z olejami i kup taki. Nie zapomnij o zmianie od
razu filtra ;-) Ja zapłaciłem 28zł za litr i w to wliczona była cena oleju,
wymiana + filtr.
Pozdrawiam
A moze Shell?
--
Pozdrawiam
m.r
http://cerbermail.com/?X1pjMxVgGK
Stasiu
2005-03-22 22:19:28 UTC
Ja na twoim miejscu wla³bym syntetyk dro¿szy ale lepszy.
A co do serwisów to takie zalecaj± z jak± firm± podpisz± umowe kooperacyjn±
i jaka firma da im najdogodniejsze warunki zysku dla serwisu
pozdrawiam stasiu.
L_L
2005-03-22 22:42:56 UTC
Ja na twoim miejscu wlałbym syntetyk droższy ale lepszy.
No tak - syntetyk drozszy i tez wlasnie taki olej chcialem wykorzystac - ale
zadzwonilem do serwisu Forda i tam mi powiedzieli, ze do mojego autka 1999r
tylko polsyntetyk !!!
Bo inaczej moze mi sie cos rozszczelnic i bedzie mi olej wyciekal - wiec ja nie
chce miec klopotow wiec wole zrobic tak jak mowia w serwisie !!!

Czy rzeczywiscie tak jest, ze te full syntetyczny olej moze mi cos w silniku
rozszczelnic ???

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
L_L
2005-03-22 22:44:23 UTC
Wlej sobie tego MObila, jestem za. Ja ostatnio przeszedłem z oryginału Opla
10W40 na Mobil Super S 10W40 i jest duża różnica w pracy silnika. Poszukaj w
swoim mieście dobrego sklepu z olejami i kup taki. Nie zapomnij o zmianie od
razu filtra ;-) Ja zapłaciłem 28zł za litr i w to wliczona była cena oleju,
wymiana + filtr.
No to rzeczywiscie musze poszukac jakiegos serwisu w Krakowie co sprzedaje ten
olej - dobrze,ze mi o tym filtrze przypomniales :-)))
Na allegro nie bede ryzykowal !!!

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
razor
2005-03-22 23:59:31 UTC
Post by L_L
Czy rzeczywiscie tak jest, ze te full syntetyczny olej moze mi cos w silniku
rozszczelnic ???
od kiedy masz tego forda? jakim olejem byl wczesniej zalewany?

powiem tak; jesli kupiles to auto jako uzywane lub/i ma juz chociaz sredni
przebieg to serwisant innej odpowiedzi nie mogl udzielic. Pomimo tego uwazam
ze o ile silnik nie wykazuje oznak zuzycia i oczywiscie nie ma problemow ze
szczelnoscia, nalezy stosowac o ile to tylko mozliwe syntetyk dajacy lepsze
parametry pracy (zuzycie paliwa, dynamika) i mniejsze zuzycie silnika, a
przejscie z syntetyku (jesli takim jest zalany obecnie) na polsyntetyczny
uwazam za bezsens. Nawet do starego trupa z lat 80 po malym remoncie (czesto
wymianie samych popychaczy) mozna zalac syntetyk. Jasne ze ryzyko
rozszczelnienia silnika w przypadku auta o niepewnej przeszlosci istnieje,
gdyz syntetyk ma silne wlasciwosci czyszczace co moze spowodowac usuniecie
nagarow ktore uszczelniaja silnik, dlatego nikt odpowiedzialny nie zaleci ci
zalac auta o nieznanym pochodzeniu syntetykiem, choc moze to byc warte
ryzyka.
Borys Pogoreło
2005-03-23 01:10:17 UTC
Post by L_L
No to rzeczywiscie musze poszukac jakiegos serwisu w Krakowie co sprzedaje ten
olej - dobrze,ze mi o tym filtrze przypomniales :-)))
Na allegro nie bede ryzykowal !!!
A ja zaryzykowałem i nie narzekam :)

Kupiłem 4 litry Mobila Super S 10W-40 w czterech litrowych baniaczkach (bo
akurat takie miał sprzedający), przyszły zapakowane tak, że przeżyłyby mały
taktyczny atak nuklearny, fabrycznie zamknięte i z ładną, bursztynową
zawartością :)

Koszt -- 20zł za litr. Do tego jeszcze filtr oleju, podkładka i trochę
cierpliwości, bo pierwszy raz olej wymieniałem. Od tego sprzedającego
kupował również mój kolega (taki sam olej) i też bez problemów.

Licytowałem na tej aukcji:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=41007241
i ogólnie polecam sprzedającego "Toptem" :)
W tej chwili nic nie wystawia, ale jeśli chcesz, to napisz do niego -- a
nuż coś się znajdzie.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

VW Golf III 1.6i '93 ciemny grafit 'Europe', PMS
Wlodek
2005-03-22 15:32:12 UTC
Jesli dobrze pamietam to ostatnio placilem
prawie 100 zl za 4 l Mobila 10w-40 i to bylo
raczej tanio.

W.
Elwood
2005-03-23 15:37:46 UTC
dlatego nikt odpowiedzialny nie zaleci ci zalac auta o nieznanym
pochodzeniu syntetykiem, choc moze to byc warte ryzyka.

OK, nagary są wyczyszczone i zaczyna cieknąć. Sorry za laickie pytanie, ale
co wtedy. Trzeba wymienić uszczelki tylko i po sprawie czy to coś
poważniejszego. Dlaczego wszyscy mówią z takim przerażeniem o cieknięciu
silnika. Bo skoro to kwestia tylko wymiany uszczelki pod miska olejową i
głowica to chyba sprawa warta zachodu. Bo z tego co zrozumiałem to olej
syntetyczny 0W50 czy 5W40 daje lepsze parametry pracy, zmmniejszenie zużycia
elementów silnika itp. Dlaczego jesli silnik ma powyżej 150tys km to
najcześciej słyszę - Przejdź Pan na minerał.??
Ktoś mi to wyjaśni??
L_L
2005-03-23 16:11:18 UTC
Post by Borys Pogoreło
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=41007241
i ogólnie polecam sprzedającego "Toptem" :)
W tej chwili nic nie wystawia, ale jeśli chcesz, to napisz do niego -- a
nuż coś się znajdzie.
Skoro polecasz i mowisz, ze ten sprzedawca ma oryginalne oleje w dobrej cenie -
to moze jednak tez zaryzykuje :-)))

W kazdym razie napisze do tego sprzedawcy :-)))

DZIEKI

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
L_L
2005-03-23 16:14:54 UTC
Post by razor
od kiedy masz tego forda? jakim olejem byl wczesniej zalewany?
Autko mam od nowosci - 1999r przebieg 95tys

Czym bym jako nowy zalany nie wiem - potem mialem juz tylko Shell Helix Ultra -
to chyba jest syntetyk !!!

Tak mi przyszlo do glowy sprobowac Mobil'a - wiec jak myslisz - moze jednak dac
do niego systetyka tego Mobil 1 5W-50 lub 0W-40 ???

Skoro jest ten systetyk lepszy - to moze jednak warto ???

A silnik chyba jest szczelny - bo oleju jest tyle ile bylo wczesniej po
wymianie - dalej wiecej niz polowa normy !!!

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
WS
2005-03-23 16:28:28 UTC
Post by Wlodek
Jesli dobrze pamietam to ostatnio placilem
prawie 100 zl za 4 l Mobila 10w-40 i to bylo
raczej tanio.
ja w polowie lutego kupowalem Valvoline MAXLIFE 10W40 4l za 92PLN
w Krakowie (http://www.intercars.com.pl na Zmujdzkiej), Mobila na pewno tez
maja, ale ceny nie znam...mozna zadwonic...

Wojciech Stopa
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
2005-03-23 17:32:30 UTC
Post by razor
Jasne ze ryzyko
rozszczelnienia silnika w przypadku auta o niepewnej przeszlosci istnieje,
gdyz syntetyk ma silne wlasciwosci czyszczace co moze spowodowac usuniecie
nagarow ktore uszczelniaja silnik, dlatego nikt odpowiedzialny nie zaleci ci
zalac auta o nieznanym pochodzeniu syntetykiem, choc moze to byc warte
ryzyka.
Silnik, który się trzyma na nagarach i lakach, kwalifikuje się
do naprawy.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
tu kieruj swój spam (tylko spam): ***@supersonic.plukwa.net