Olej polsyntetyczny 10W-40 ???
L_L
2005-03-22 12:46:36 UTC
Witam !!!

Dzwonilem do swojego serwisu Forda - Pan powiedzial, ze taki olej mam wlac do
mojego Focusa 1999 - wierze mu i tak chce zrobic !!!

Chcialem kupic sobie olej na allegro - i znalazlem Mobil 1 Super S za 62zl 4L -
czy olej moze byc az tak tani ???

Czy to moze jakas podrobka - czy sa w ogole podrobki olejow ???

Prosze powiedziec ile powinno kosztowac opakowanie 4L oleju 10W-40 ???

Bo jezeli roznica w cenie bedzie zbyt dramatyczna (tak jak przy perfumach) to
sobie to allegro daruje, bo nie chce sobie zatrzec silnika w autku :-)))

- -

Pozdrawiam

- Lukasz
sereq
2005-03-22 12:52:09 UTC
Post by L_L
[...]
nie no bez jaj , zdecydowanie za tanio
Post by L_L
Czy to moze jakas podrobka - czy sa w ogole podrobki olejow ???
wszystko mozna podrobic. Chinczyki nawet samochody podrabiaja ;)
Post by L_L
Prosze powiedziec ile powinno kosztowac opakowanie 4L oleju 10W-40 ???
markowy w sklepie (mobil, castrol) 100-120 zl za 4 litry, Lotos czy Orlen
bedzie jeszcze troche tanszy
Post by L_L
Bo jezeli roznica w cenie bedzie zbyt dramatyczna (tak jak przy perfumach)
to sobie to allegro daruje, bo nie chce sobie zatrzec silnika w autku
:-)))
ja bym sobie za ta cene odpuscil.

sq
L_L
2005-03-22 12:52:07 UTC
Post by sereq
ja bym sobie za ta cene odpuscil.
Dziekuje za szybka i rzeczowa odpowiedz :-)))

Tez mi sie tak zdawalo - nie bede ryzykowal silnika mojego autka dla tych
kilkudziesiciu zlotych !!!

- -

Pozdrawiam

- Lukasz
666
2005-03-22 12:53:40 UTC
Ford markuje swoje oleje dostosowane do wymagań Forda czasem dość specyficznych, kupisz w ASO i pewnie niedrogo.
JaC
Dzwonilem do swojego serwisu Forda - Pan powiedzial, ze taki olej mam wlac do mojego Focusa 1999 - wierze mu i tak chce
zrobic !!!
Zygmunt M. Zarzecki
2005-03-22 13:00:50 UTC
Post by L_L
[...]
podejżane
mobil s kosztuje 25-28zł za l

zyga
RoMan Mandziejewicz
2005-03-22 13:05:24 UTC
Hello L_L,

[...]
Post by L_L
Chcialem kupic sobie olej na allegro - i znalazlem Mobil 1 Super S za 62zl 4L -
czy olej moze byc az tak tani ???
Taki olej nie istnieje - albo Mobil 1 albo Mobil Super S.

[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:***@pik-net.pl
L_L
2005-03-22 13:12:29 UTC
Post by RoMan Mandziejewicz
Taki olej nie istnieje - albo Mobil 1 albo Mobil Super S.
Mea Culpa - moja laicka pomylka - dzieki za uswiadomienie - przynajmniej w
sklepie bede sie mogl zapytac fachowo :-)))
Tak jakos automatycznie Mobil to oczywiscie Mobile One :-)))

- -

Pozdrawiam

- Lukasz
Elwood
2005-03-22 15:58:54 UTC
Wlej sobie tego MObila, jestem za. Ja ostatnio przeszed³em z orygina³u Opla
10W40 na Mobil Super S 10W40 i jest du¿a ró¿nica w pracy silnika. Poszukaj w
swoim mie¶cie dobrego sklepu z olejami i kup taki. Nie zapomnij o zmianie od
razu filtra ;-) Ja zap³aci³em 28z³ za litr i w to wliczona by³a cena oleju,
wymiana + filtr.
-=Elwood=-
Our Knowledge Is Our Power
m.r
2005-03-21 17:01:23 UTC
Wlej sobie tego MObila, jestem za. Ja ostatnio przeszedłem z oryginału Opla
10W40 na Mobil Super S 10W40 i jest duża różnica w pracy silnika. Poszukaj w
swoim mieście dobrego sklepu z olejami i kup taki. Nie zapomnij o zmianie od
razu filtra ;-) Ja zapłaciłem 28zł za litr i w to wliczona była cena oleju,
wymiana + filtr.
Pozdrawiam
A moze Shell?
m.r
http://cerbermail.com/?X1pjMxVgGK
L_L
2005-03-22 22:44:23 UTC
[...]
No to rzeczywiscie musze poszukac jakiegos serwisu w Krakowie co sprzedaje ten
olej - dobrze,ze mi o tym filtrze przypomniales :-)))
Na allegro nie bede ryzykowal !!!

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
Borys Pogoreło
2005-03-23 01:09:41 UTC
Post by L_L
No to rzeczywiscie musze poszukac jakiegos serwisu w Krakowie co sprzedaje ten
olej - dobrze,ze mi o tym filtrze przypomniales :-)))
Na allegro nie bede ryzykowal !!!
A ja zaryzykowałem i nie narzekam :)

Kupiłem 4 litry Mobila Super S 10W-40 w czterech litrowych baniaczkach (bo
akurat takie miał sprzedający), przyszły zapakowane tak, że przeżyłyby mały
taktyczny atak nuklearny, fabrycznie zamknięte i z ładną, bursztynową
zawartością :)

Koszt -- 20zł za litr. Do tego jeszcze filtr oleju, podkładka i trochę
cierpliwości, bo pierwszy raz olej wymieniałem. Od tego sprzedającego
kupował również mój kolega (taki sam olej) i też bez problemów.

Licytowałem na tej aukcji:
i ogólnie polecam sprzedającego "Toptem" :)
W tej chwili nic nie wystawia, ale jeśli chcesz, to napisz do niego -- a
nuż coś się znajdzie.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

VW Golf III 1.6i '93 ciemny grafit 'Europe', PMS
L_L
2005-03-23 16:11:18 UTC
Post by Borys Pogoreło
i ogólnie polecam sprzedającego "Toptem" :)
W tej chwili nic nie wystawia, ale jeśli chcesz, to napisz do niego -- a
nuż coś się znajdzie.
Skoro polecasz i mowisz, ze ten sprzedawca ma oryginalne oleje w dobrej cenie -
to moze jednak tez zaryzykuje :-)))

W kazdym razie napisze do tego sprzedawcy :-)))

DZIEKI

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
Stasiu
2005-03-22 22:19:20 UTC
Ja na twoim miejscu wla³bym syntetyk dro¿szy ale lepszy.
A co do serwisów to takie zalecaj± z jak± firm± podpisz± umowe kooperacyjn±
i jaka firma da im najdogodniejsze warunki zysku dla serwisu
pozdrawiam stasiu.
L_L
2005-03-22 22:42:56 UTC
Ja na twoim miejscu wlałbym syntetyk droższy ale lepszy.
No tak - syntetyk drozszy i tez wlasnie taki olej chcialem wykorzystac - ale
zadzwonilem do serwisu Forda i tam mi powiedzieli, ze do mojego autka 1999r
tylko polsyntetyk !!!
Bo inaczej moze mi sie cos rozszczelnic i bedzie mi olej wyciekal - wiec ja nie
chce miec klopotow wiec wole zrobic tak jak mowia w serwisie !!!

Czy rzeczywiscie tak jest, ze te full syntetyczny olej moze mi cos w silniku
rozszczelnic ???

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
razor
2005-03-22 23:54:48 UTC
Post by L_L
Czy rzeczywiscie tak jest, ze te full syntetyczny olej moze mi cos w silniku
rozszczelnic ???
od kiedy masz tego forda? jakim olejem byl wczesniej zalewany?

powiem tak; jesli kupiles to auto jako uzywane lub/i ma juz chociaz sredni
przebieg to serwisant innej odpowiedzi nie mogl udzielic. Pomimo tego uwazam
ze o ile silnik nie wykazuje oznak zuzycia i oczywiscie nie ma problemow ze
szczelnoscia, nalezy stosowac o ile to tylko mozliwe syntetyk dajacy lepsze
parametry pracy (zuzycie paliwa, dynamika) i mniejsze zuzycie silnika, a
przejscie z syntetyku (jesli takim jest zalany obecnie) na polsyntetyczny
uwazam za bezsens. Nawet do starego trupa z lat 80 po malym remoncie (czesto
wymianie samych popychaczy) mozna zalac syntetyk. Jasne ze ryzyko
rozszczelnienia silnika w przypadku auta o niepewnej przeszlosci istnieje,
gdyz syntetyk ma silne wlasciwosci czyszczace co moze spowodowac usuniecie
nagarow ktore uszczelniaja silnik, dlatego nikt odpowiedzialny nie zaleci ci
zalac auta o nieznanym pochodzeniu syntetykiem, choc moze to byc warte
ryzyka.
Elwood
2005-03-23 15:37:51 UTC
dlatego nikt odpowiedzialny nie zaleci ci zalac auta o nieznanym
pochodzeniu syntetykiem, choc moze to byc warte ryzyka.

OK, nagary są wyczyszczone i zaczyna cieknąć. Sorry za laickie pytanie, ale
co wtedy. Trzeba wymienić uszczelki tylko i po sprawie czy to coś
poważniejszego. Dlaczego wszyscy mówią z takim przerażeniem o cieknięciu
silnika. Bo skoro to kwestia tylko wymiany uszczelki pod miska olejową i
głowica to chyba sprawa warta zachodu. Bo z tego co zrozumiałem to olej
syntetyczny 0W50 czy 5W40 daje lepsze parametry pracy, zmmniejszenie zużycia
elementów silnika itp. Dlaczego jesli silnik ma powyżej 150tys km to
najcześciej słyszę - Przejdź Pan na minerał.??
Ktoś mi to wyjaśni??
L_L
2005-03-23 16:14:54 UTC
Post by razor
od kiedy masz tego forda? jakim olejem byl wczesniej zalewany?
Autko mam od nowosci - 1999r przebieg 95tys

Czym bym jako nowy zalany nie wiem - potem mialem juz tylko Shell Helix Ultra -
to chyba jest syntetyk !!!

Tak mi przyszlo do glowy sprobowac Mobil'a - wiec jak myslisz - moze jednak dac
do niego systetyka tego Mobil 1 5W-50 lub 0W-40 ???

Skoro jest ten systetyk lepszy - to moze jednak warto ???

A silnik chyba jest szczelny - bo oleju jest tyle ile bylo wczesniej po
wymianie - dalej wiecej niz polowa normy !!!

- -

Pozdrawiam
- Lukasz
Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
2005-03-23 17:32:30 UTC
Post by razor
[...]
Silnik, który się trzyma na nagarach i lakach, kwalifikuje się
do naprawy.

r.
robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
tu kieruj swój spam (tylko spam): ***@supersonic.plukwa.net
Wlodek
2005-03-22 15:32:50 UTC
Jesli dobrze pamietam to ostatnio placilem
prawie 100 zl za 4 l Mobila 10w-40 i to bylo
raczej tanio.

W.
WS
2005-03-23 16:28:28 UTC
Post by Wlodek
Jesli dobrze pamietam to ostatnio placilem
prawie 100 zl za 4 l Mobila 10w-40 i to bylo
raczej tanio.
ja w polowie lutego kupowalem Valvoline MAXLIFE 10W40 4l za 92PLN
w Krakowie (http://www.intercars.com.pl na Zmujdzkiej), Mobila na pewno tez
maja, ale ceny nie znam...mozna zadwonic...

Wojciech Stopa

Database (slave) 0.004361 s
44.2578 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'pl.misc.samochody' (4)
0.000171 s
0.000524 s
0.000420 s
0.001679 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (3)
0.000134 s
0.000146 s
0.000140 s
0.000421 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (1)
0.000198 s
0.000198 s
0.000198 s
0.000198 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = 't8Rp1f56' (1)
0.000434 s
0.000434 s
0.000434 s
0.000434 s
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '94007' (1)
0.000659 s
0.000659 s
0.000659 s
0.000659 s
5.8281 kB
5.8281 kB
5.8281 kB
5.8281 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = 't8Rp1f56' (1)
0.000560 s
0.000560 s
0.000560 s
0.000560 s
2.6563 kB
2.6563 kB
2.6563 kB
2.6563 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = 't8Rp1f56' AND page = 1 (1)
0.000410 s
0.000410 s
0.000410 s
0.000410 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.012363 s
83.1719 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (133)
0.000006 s
0.000396 s
0.000093 s
0.012363 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6254 kB
83.1719 kB
Requests 0.123751 s
651.7578 kB
Benchmark Min Max Average Total
"t8Rp1f56/olej-polsyntetyczny-10w-40" (1)
0.125857 s
0.125857 s
0.125857 s
0.125857 s
679.7656 kB
679.7656 kB
679.7656 kB
679.7656 kB
Thread controller 0.001393 s
27.7109 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001393 s
0.001393 s
0.001393 s
0.001393 s
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
Thread parsing 0.099393 s
223.0625 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.020387 s
0.030026 s
0.025206 s
0.050413 s
36.2813 kB
37.8359 kB
37.0586 kB
74.1172 kB
PHP Post Parsing (1)
0.009028 s
0.009028 s
0.009028 s
0.009028 s
111.2969 kB
111.2969 kB
111.2969 kB
111.2969 kB
C++ Post Parsing (1)
0.038973 s
0.038973 s
0.038973 s
0.038973 s
16.6797 kB
16.6797 kB
16.6797 kB
16.6797 kB
Three (1)
0.000979 s
0.000979 s
0.000979 s
0.000979 s
20.9688 kB
20.9688 kB
20.9688 kB
20.9688 kB
Load & uncompress 0.029838 s
33.7266 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.029838 s
0.029838 s
0.029838 s
0.029838 s
33.7266 kB
33.7266 kB
33.7266 kB
33.7266 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.198032 s 0.142476 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,358.7575 kB 1,290.8359 kB