Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Add Reply
Ewa
2024-05-05 17:56:56 UTC
Odpowiedz

Zepsuła mi się kamerka samochodowa i chcę kupić nową.
Zależy mi na tym żeby:
- rejestrowała trasę z przodu koniecznie wraz z bieżące prędkością
- można było odtwarzać zapis z karty pamięci na komputerze
w jednym z typowych, darmowych programów;
również możliwość odtworzenia zapisu na samej kamerce też jest
bardzo wskazana np. w celu pokazania policji podczas kontroli
- była łatwa do zakładania i zdejmowania z lusterka, bo parkuję
na ulicy i chciałabym uniknąć kradzieży
- może być zasilana z zapalniczki albo jakiejś ładowalnej baterii
Może jeszcze na coś zwrócić uwagę?

Jeśli ktoś używa takiej kamerki i mógłby polecić podając nazwę/model,
to byłabym bardzo wdzięczna.

Pozdrawiam
Ewa
Myjk
2024-05-05 19:01:57 UTC
Odpowiedz
Sun, 5 May 2024 19:56:56 +0200, Ewa
Post by Ewa
Jeśli ktoś używa takiej kamerki i mógłby polecić podając nazwę/model,
to byłabym bardzo wdzięczna.
Ja mam 70mai M500, spełnia wszystkie powyższe.
https://allegro.pl/oferta/70mai-m500-kamera-samochodowa-z-pamiecia-64gb-11842276383

Opcjonalnie można dołożyć "monitoring postojowy":
https://allegro.pl/oferta/zasilanie-trybu-parkingowego-kamer-70mai-kit-up03-11957777231
--
Pozdor
Myjk
nadir
2024-05-05 19:06:42 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
Witam
[...]
https://allegro.pl/oferta/kamera-samochodowa-70mai-a200-dash-cam-wideorejestrator-hdr-z-wyswietlaczem-14757541065
Ta chyba nie ma rejestrowania prędkości, bo to w sumie zbędny bajer, no
ale jak musi być z prędkością, to na przykład ta:
https://allegro.pl/oferta/wideorejestrator-70mai-dash-cam-a500s-gps-wi-fi-12741926561
Ewa
2024-05-05 20:57:33 UTC
Odpowiedz
Post by nadir
Post by Ewa
Witam
[...]
Bardzo dziękuję za obie odpowiedzi.
Tak, rejestrowanie bieżącej prędkości jest niezbędne.
Natomiast nie jest potrzebny GPS i WiFi, bo mam to w nawigacji.
Te proponowane są raczej drogie, przynajmniej takiej ceny się nie
spodziewałam, ale może się zdecyduję.
Gdyby ktoś mógł polecić jakąś tańszą, ale spełniająca moje warunki,
to proszę o podanie.

Pozdrawiam
Ewa
nadir
2024-05-05 21:43:07 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
Bardzo dziękuję za obie odpowiedzi.
Tak, rejestrowanie bieżącej prędkości jest niezbędne.
Natomiast nie jest potrzebny GPS i WiFi, bo mam to w nawigacji.
Jeżeli ma być rejestrator z prędkością, to nie obejdzie się bez
odbiornika GPS, to z niego wyliczana jest aktualna prędkość.
Post by Ewa
Te proponowane są raczej drogie, przynajmniej takiej ceny się nie
spodziewałam, ale może się zdecyduję.
Akurat 70mai nie jest jeszcze jakoś super drogie jak na to co oferuje.
Czasem można wyrwać jakieś przeceny lub promocje, poluj na nie.
Post by Ewa
Gdyby ktoś mógł polecić jakąś tańszą, ale spełniająca moje warunki,
to proszę o podanie.
Może coś na aliexpress się znajdzie?
https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-dash-cam-with-gps.html?spm=a2g0o.detail.auto_suggest.1.61fcuQ3WuQ3WRm
Ewa
2024-05-06 10:49:00 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
[...]
Bardzo dziękuję, przeanalizuję kamery na podanej stronie.
Pewnie cena tamtych wynika z ich możliwości, pytanie czy mnie
to wszystko jest potrzebne.

Pozdrawiam
Ewa
Cavallino
https://home.biedronka.pl/70mai-wideorejestrator-70mai-1s-d06-wifi-full-hd-000000000000528965.html
Akarm
2024-05-06 18:32:53 UTC
Odpowiedz
Post by nadir
Może coś na aliexpress się znajdzie?
https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-dash-cam-with-gps.html?spm=a2g0o.detail.auto_suggest.1.61fcuQ3WuQ3WRm
Na Aliexpress w sklepie firmowym 70mai raz kupiłem kamerkę 800s z
podtrzymaniem parkingowym i kamerą tylną. Ale nie dało się ustawić
rozdzielczości 4k, żeby nie wiem co kombinować z ustawieniami, to
nagrywa chyba (już nie pamiętam) coś około 480.
Wkurzony odesłałem Chińczykom , ale nie odebrali. Przesyłka wróciła,
musiałem jeszcze zapłacić za to dodatkowo. W sumie kosztowało mnie
więcej, niż gdybym kupił w polskim sklepie. Teraz mam do sprzedania
taniutko kamerę z górnej półki. ;)
--
-
Akarm
io
2024-05-06 18:45:21 UTC
Odpowiedz
A prędkości nie masz? :-)
Ewa
2024-05-07 05:56:26 UTC
Odpowiedz
Post by io
Post by Ewa
Tak, rejestrowanie bieżącej prędkości jest niezbędne.
Natomiast nie jest potrzebny GPS i WiFi, bo mam to w nawigacji.
A prędkości nie masz? :-)
Oczywiście w nawigacji jest pokazywana prędkość, ale tylko pokazywana.
Teraz największe mandaty i punkty karne są za przekroczenie prędkości,
a skoro jednym z głównych celów używania kamerki jest możliwość
udowodnienia prawidłowej jazdy, więc chyba rejestracja prędkości jest
ważna. Przynajmniej ja tak uważam, ktoś inny może mieć inne zdanie.
W starej, wiekowej kamerce, która się zepsuła, było wszystko z wyjątkiem
rejestrowania prędkości.

Pozdrawiam
Ewa
Cavallino
2024-05-07 06:09:39 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
Post by io
Post by Ewa
[...]
Nie jest, prędkość można obliczyć z nagrania, jeśli będziesz się
odwoływać od pomiaru.
io
2024-05-07 06:38:51 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
Post by io
Post by Ewa
[...]
Nie bardzo największe. Największe są za przejścia :-) Nie trzeba jakoś
drastycznie naruszyć pierwszeństwa pieszego, wystarczy tak normalnie :-)
+10pkt z tego co kojarzę. A to już tyle co za +50km/h .

No i kamerka może rejestrować prędkość, ale przecież to będzie prędkość
własna a nie innych uczestników ruchu. Czyli w tym temacie raczej
pogrąży posiadacza niż innych 'uczestników ruchu' tak jak zdjęcia z
wideorejestratora pogrążają przede wszystkim prowadzącego radiowóz a nie
tego, kogo goni. Sens kamerki jest głównie w tym, że można podważać
stwierdzenia dotyczące prostych faktów, gdy ktoś inny zeznaje policji
niezgodnie z faktami i np doprowadził do kolizji a nie jest
poszkodowanym. Ale tak czy siak, to działa w obie strony.
nadir
2024-05-07 14:43:10 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
[...]
Prędkości zarejestrowanej przez kamerkę nikt to celów dowodowych nie
przyjmie, ani policjant na drodze, ani sędzia w sądzie. Natomiast z
samego zapisu biegli potrafią oszacować prędkość dość dokładnie, więc
jak pójdzie na grubo, to i tak skończy się z analizą nagrania przez
biegłego.
Mirek Ptak
2024-05-07 08:21:59 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
Witam
[...]
Używam (z innego źródła) i bardzo sobie chwalę:

https://allegro.pl/oferta/viofo-a119-g-v3-gps-matr-sony-rejestrator-trasy-8444728605?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:queryandcategory&bi_c=ZjYzOTJjMDYtNGRiOS00MTA5LWE0NzgtMzY1MTZiZGQwYTBiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=953f6795-3cf1-48e1-8a63-764b475de016

Zdejmować sie da odłączając od modułu GPS. Nie wiem, czy w tym zestawie
to jest, ale u mnie była folia elektrostatyczna, która przykłada się do
szyby, a dopiero do niej przykleiłem moduł GPS.
Kamery jednak nigdy nie zdejmowałem, myślę, że ryzyko kradzieży jest
minimalne.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
KrzysiekSX
2024-05-07 10:20:23 UTC
Odpowiedz
Post by Ewa
Witam
[...]
podepnę się do tematu: a jest jakaś kamerka samochodowa, która nagrywała by
obraz dwoma lub więcej kamerkami równocześnie, dając w efekcie bardzo
panoramiczny film, np 4000x1000? ewentualnie normalny format, np 2000x2000, ale
górna część filmu z lewej kamerki a dolna z prawej czy coś w tym stylu? mógłby
być też obraz jak na monitorze kamerek przemysłowych, czyli np 4 obrazy
równocześnie z 4 kamerek.
Generalnie obecne zwykłe kamerki są bezsensowne, bo zamiast się skupić na
szerokim i niskim obszarze, który jest związany z jazda i w którym atakują piesi
i rowery z dowolnej strony, to 2/3 obrazu to niebo i maska... dodatkowo żeby
poszerzyć kąt widzenia mamy zwykle obiektyw rybie oko ok 120stopni na szerokość,
a z palcem w d można by połączyć dwa obiektywy zwykłe po 90stopni i by dało
razem 180 niezniekształcone.

Znalazłem kamerkę która tak robi, jak bym chciał, ale nie jest samochodowa:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://ozikam.pl/kamery-ip/kamera-ip-wi-fi-panorama-z-2-obiektywami-szeroki-obraz&ved=2ahUKEwjLgq6bnfuFAxWYSPEDHZgIBFEQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw0zCwr0E2pILMMsxRMT-Dxn

pozdrawiam Krzysiek
nadir
https://pl.aliexpress.com/item/1005004420437749.html
KrzysiekSX
2024-05-08 09:11:46 UTC
Odpowiedz
Post by nadir
Post by KrzysiekSX
[...]
ciężko stwierdzić na 100%, ale na oko patrząc po zrzutach ekranu z komentarzy to
robi 4 pliki z kazdego kanału osobno, więc nie da się tak prosto połączyć do
kupy w jedną np. panoramę, ale ogólnie może by cos z tego było, bo sa 4 prawie
niezalezne kamerki, pytanie czy przynajmniej maja taką sama rozdzielczość i kąty
widzenia, bo złożenie z kilku róznych rozdzielczości to trochę upierdliwe jest,
a jak kąty beda rózne, to już masakra.
Najbliżej do tego co bym chciał to znalazłem kiedyś kamerki Akeeyo, np.
AKY-V360ST. Niestety tam głownym obiektywem jest superszerokokątne rybie oko
prawie 180stopni, i co prawda obejmuje 360 stopni naokoło i nawet można wybrać
fragment obrazu, który widac na ekranie, co jest fajnym bajerem, to nagranie
idzie na kartę raczej całego okrągłego obrazu (mozna zmieniać 'okienko' podczas
odtwarzania) i sie generalnie marnuje przestrzen na nagrywanie wnętrza kabiny.
Dodatkowo oczywiście z obiektywem skierowanym w dół najlepsza jakość i
rozdzielczość ma drążek zmiany biegów i kokpit, a najgorsza jakośc jest na
brzegach, czyli to co moim zdaniem najważniejsze, czyli to co widać przez okna.
Oczywiście przeglądanie potrzebuje ichniego softu, bo bez tego jest obraz z
rybiego oka, więc raczej można zapomnieć o oglądaniu na tv bez komputera (np
filmiki z ładnej trasy z wakacji).
Jest jakaś wersja z dwoma obiektywami dająca obraz 360x360, ale dalej mamy
brzegi rybiego oka rozwinięte z 20 pixeli na 200 w podglądzie. I oczywiście
nagrywanie całej kabiny.
Pozdrawiam Krzysiek